понеделник, 5 май 2014 г.

Олекотен хранителен режим за гурмани

     Минаха и поредните празници. Попътувахме, събрахме се със семействата и близките си и похапнахме "малко" в повече, да не кажа, че направо попрекалихме! Вкусните блюда и пивкото вино са някакси по-вкусни, когато човек се е отърсил от стреса и се е отпуснал, далеч от битовите и работните си задължения.
   Наскоро моя приятелка ме помоли да й изготвя едноседмична диета на принципа на разделното хранене, но с условието да бъде категорично вкусно, защото в противен случай не би могла  да го спазва. Замислих се над заданието и ми хрумна, че предвид отминаващите празници и голямото преяждане мога да направя един примерен, олекотен хранителен режим ЗА ГУРМАНИ :) Все пак представете си каква би била диетата на един кулинарен блогър - ВКУСНА, разбира се! :)))
        Ако сте от типа хора, които не могат да спазват диети, само защото храната не им е вкусна, то тогава опитайте този олекотен и много вкусен хранителен режим.
      Режимът, който подготвих е едноседмичен. В никакъв случай не претендирам да е диета. Старала съм се да отговаря на принципите на разделното хранене, както и в повечето от дните обедното ястие да бъде въглехидратно, а вечерното белтъчинно. В менюто съм включила три пъти риба -сьомга, консерва риба тон и тилапия, както и два пъти пилешко месо, боб, киноа и леща, както и много зеленчуци, домашно мюсли и домашен пълнозърнест хляб. Ако не друго, то със сигурност менюто е здравословно. Всички рецепти са от блога, затова ще ги посочвам с линк.
     Съзнавам, че голяма част от аудиторията се състои основно от работещи хора, на които ще им бъде трудно да спазват целия режим, но нагласата е много важна. Ако човек иска достатъчно е, например, сутрин да започва деня с домашно приготвено, енергийно мюсли и вечер да завършва с белтъчинна, лека вечеря, съгласно менюто. Обядът винаги може да бъде съобразен, макар и на работното място. 
    Не ви обещавам, че ще отслабнете с този хранителен режим (всъщност, ако, както ви съветвам пропускате маслото, сметаната и пармезана в някои от рецептите, на практика и това е възможно), но със сигурност ще се облекчите и разтоварите от голямото преяждане, както и гузната си съвест. :) Ако го комбинирате и с по-голяма двигателна активност, още по-добре! Разбира се, не си слагайте допълнително от посочените порции, защото ще ви бъде вкусно. :) 
       За да започнете хранителния режим е необходимо да се подготвите предварително с четири неща. 
       Препоръчвам ви също така да пиете повече вода от обикновено, както и да хапвате по един плод между храненията, като например ябълка, киви, купичка ягоди или круша..

           Ето го и самото меню със съответните линкове към рецептите:

Олекотен хранителен режим за гурмани

понеделник:

закуска: 1 купичка Домашно мюсли
обяд:  порция Пене с домати и тиквички, заменете маслото с малко зехтин и пропуснете заквасената сметана и пармезана по желание

вторник:

обяд: порция Пресни картофки, запечени на фурна с лапад, заменете маслото с малко зехтин, заменете кашкавала с Light и пропуснете Моцарелата

сряда:

закуска: 1 купичка Домашно мюсли
обяд: 2 бр. Сочни пилешки кюфтета, без плънката от Моцарела + порция Салата от розови домати, авокадо и чесън
вечеря: парче Гратен с тиквички + купичка таратор

четвъртък:

закуска: филия Домашен пълнозърнест хляб със сирене и домат

петък:

закуска: 3-4 бр. Овесени сладки с ябълка, кокос и портокалова кора

събота:

закуска: 1 купичка Домашно мюсли

неделя:

закуска: филия Домашен пълнозърнест хляб, запечена с кашкавал light и свеж домат
вечеря: порция Френска леща с пиле, с/без пармезан

1 коментар:

  1. Ани джан, страхотна си! Категорично ще се отслабва :) Най-накрая нещо вкусно и диетично. Благодаря ти за отделеното време и старание!

    ОтговорИзтриване